Review | Kidizoom de camera voor een 7 jarige!

kidizoom review

Benthe heeftde afgelopen tijd de vernieuwde kidizoom duo mogen uitproberen. De camera bleek een schot in de roos en er word heel wat gevlogd en gefotografeerd.

Vloggende kinderen

Vloggen is momenteel populair heb ik gemerkt, want ook Benthe maakt dagelijks met behulp van onze telefoon of iPad ‘vlogjes’. Deze videos delen we niet op bijvoorbeeld youtube of social media. Benthe heeft wel ontzettend veel lol in het filmen en selfies maken, dat we haar lekker haar gang laten gaan. En stiekem is het ook leuk om de filmpjes eens terug te kijken, heerlijk al die verhalen die ze dan verteld!

Kidizoom Duo

Toen de vraag kwam of we de vernieuwde Kidizoom te testen hoefden we niet lang na te denken. De kidizoom is namelijk de camera voor kinderen. De camera kan namelijk tegen een stootje en ligt makkelijk in een kinderhand. De camera is daarnaast gemakkelijk te bedienen en heeft ontzettend veel opties. Zo kun je naast fotograferen en filmen ook spelletjes doen en foto’s bewerken. Benthe leende altijd graag mijn mobiel om foto’s te maken, maar dat is nu verleden tijd gelukkig!

Ervaring van Benthe

Benthe heeft ondertussen al heel wat foto’s en filmpjes gemaakt en ook de spelletjes zijn al eindeloos gespeeld. De camera is al een aantal keer gevallen, maar ziet er nog steeds als nieuw uit. Ook wordt er een koptelefoon bij geleverd en eventueel kun je ook nog muziek op de camera zetten. Het is wel slim om een extra geheugenkaartje in de camera te plaatsen, zodat er meer ruimte is om meerdere filmpjes te kunnen maken. De camera is doormiddel van een kabeltje gemakkelijk aan te sluiten aan de computer om zo de beelden op te kunnen slaan.

kidizoom

Op vakantie heeft ze de Kidizoom ook vaak gebruikt. Ze nam de camera graag mee in haar rugzak tijdens één van de lange wandelingen. Er ging van alles op de foto: van blaadjes tot kleine beestjes.. Zo is een lange wandeling ook prima te doen met kinderen. Ook als ouders zie je de vakantie terug door de ogen van je eigen kind!

Nadeel

Enig nadeel van de camera is dat hij niet opgeladen kan worden en batterijen natuurlijk niet het eeuwige leven hebben. Onze tip is gebruik goede batterijen, zodat je langere tijd plezier hebt! Of nog beter gebruik oplaadbare batterijen, zodat je ze alleen af en toe hoeft op te laden.

Hier valt de Kidizoom goed in de smaak en gaat hij vaak mee op pad, ondertussen hebben we op de laptop maar een apart mapje aangemaakt voor de foto’s en video’s gemaakt door Benthe..